2017. március 9., csütörtök

Holdkő - Harmadik ékkő || DÍJ


Nem friss.

Nagyon meglepett, hogy két kedves lány is jelölt erre a díjra, de leginkább az, hogy nemigen tudtam, hogy ők olvasnak engem. Ez egyfelől azért el is szomorított, mégis megtisztelve érzem magam, hogy mindketten érdemesnek találták az írásomat erre.
Nagyon hálás vagyok Rukának, a Szárnyak c. blog írónőjének, valamint Rinának, a What you like c. blog írónőjének!




A díj szabályai:
1. Ismertesd a szabályokat!
2. Nevezd meg, és linkeld be, akitől kaptad a díjat és köszönd meg neki!
3. Válaszolj az általa feltett 10 kérdésre!
4. Tegyél fel 10 kérdést!
5. Jelöld meg azokat a blogokat, akiknek továbbadod a díjat!


Ruka kérdései:

01. Elképzelted már, milyen lenne megfilmesíteni egy-egy irományod, történeted?
Őszintén szólva, eddig a kérdésig egyáltalán nem. Mondjuk már csak a szimpla felvetése is érdekesen hangzik, de kétlem, hogy az egyperceseim közül bármelyik is megállná helyét filmként. Nincs annyi tartalmuk. Rövid film lenne.:D

02. Mit gondolsz, melyek azok a csavarok, amiket nagyon sokan használnak a történetük érdekesebbé tételéhez? Melyiket tartod nagyon klisének, és melyiket még elfogadhatónak?
Régebben sokat olvastam, minden új blogot megnyitottam és már neki is estem, hogy vajon mi sül ki belőlem. Ám ennek köszönhetően nem kimondottan egy csavar jutott elsőnek eszembe, hanem egy oltári nagy tévedés, ha mondhatom ezt rá. Hiszen NAGYON sokan szeretik a yaoi felkapott világában a passzív felett még a nőknél is érzékenyebbnek, hisztisebbnek és felvállalhatatlanabbnak megírni. Ez egy elég bosszantó klisé(?) az én szememben, ami hamar fintort csal az arcomra. Attól még nem lesz egy meleg férfi ennyire nyámnyila és töketlen, hogy ő a „gyengédebb” fél a kapcsolatban. Egy férfi akkor is férfi, ha meleg, ezen nem változtat az identitása. Szerintem ez egy téves megítélés, bár szerintem eléggé sokban függ attól, hogy az író mennyire köti a történetét a reális világhoz, vagy épp inkább az animék/mangák álomképében él teljesen.
Heteró ficeknél a nagyon felkapott, elcsépelt és irritáló momentum egyértelműen az amnézia felvetése. Egy történet nem lesz izgalmasabb attól, hogy a főszereplő nő valamilyen balesetet szenved, majd az addig kialakult kapcsolatát az érintett férfival teljesen elfelejti. Hogy kezdődhessen elölről az addig is idegesítően lassan kialakult romantika… Ez csak egy olyan klisé, amibe sokan kapaszkodnak, hogy tovább tudják szőni a szálakat ötlethiány ellenében. Ebben az esetben inkább kezdjen egy új történetet!

03. Egy nap megérkezik hozzád egy borítékban a halálod dátuma. Kibontod, vagy inkább nem is törődsz vele?
Kinyitom. Túl kíváncsi vagyok ahhoz, hogy csak szimplán félretegyem, vagy rögtön kidobjam/elégessem. És nem, valószínűleg nem bánnám meg, ha kinyitnám.

04. Melyik az a műfaj, amiben bármikor tudsz alkotni?
Egyértelműen angst és slice of life.

05. Szoktál zenét hallgatni miközben írsz?
Régebben csak úgy tudtam az írásra és a történetre koncentrálni. Mostanra azonban csak kizárom a beszélgetéseket és fülbedugás nélkül tudok arra figyelni, amit éppen írni szeretnék. Főleg, hogy sok esetben nem igényel nagy koncentrálást.

06. Hová utaznál el legszívesebben?
Kapásból rávágnám Japánt. De emellett Görögország és Törökország is nagyon vonz.

07. Ha követsz egy blogot, szoktál kommentelni, vagy valamilyen formában nyomot hagyni az írónak?
Azon néhány blogon, amelyeket követek, az esetek 80%-ában nyomot hagyok magam után, amint elolvastam az újabb történetet/fejezetet/posztot. Ha mást nem, a facebookos csoporton belüli bejegyzést kedvelem. Onnan már az illető sejtheti, hogy olvastam. De van, hogy a véleménykifejtés privátban történik meg.

08. Elgondolkodtál azon, hogy valamelyik történeted könyv formájában is napvilágot lásson? Ha igen, melyik lenne az?
Nem. Sajnos vagy nem sajnos, de nem célom az írást ilyen formában az életem részévé tenni.

09. Kapsz egy lehetőséget. Egy egész hetet tölthetsz egy általad választott személlyel/bandával. Kivel/kikkel töltenéd ezt a hetet?
Mivel érdekes a megfogalmazás, így kapásból egy banda lebegett a lelki szemeim előtt, de utána rájöttem, hogy valójában egy olyan személlyel tölteném ezt a hetet, akitől nem igazán tudtam anno elbúcsúzni. Szóval a GazettE után rögtön nagymamám mosolygó arca jelent meg előttem.

10. Szoktál nézni koreai sorozatokat/doramákat? 
Nem.


Nida kérdései:

01. Mikor döntötted el, hogy írni kezdesz?
Ez igazándiból azelőtt egy nappal történt, hogy Aidával megnyitottuk a Be my cat c. szerepünk blogját. Szóval hirtelen felindulásból kezdtem írni, tavalyelőtt augusztus környékén.

02. Mindig is slash/yaoi témában írtál, vagy vannak hetero kapcsolatos történeteid is?
Vannak heteró és yuri központú történeteim is, de a yaoi a legmeghatározóbb.

03. Kik a kedvenc párosaid fanficeken belül (akikkel írsz is szívesen) és miért?
Hát ez érdekes, mivel én pont, hogy az általam kedvelt párosokkal írok a legnehezebben. Nekem azok sosem sikerülnek elég jól ahhoz, hogy én magam is megelégedjek velük és publikálva legyenek. Leginkább imádott couple-k nálam a fanxing, malec és uruki.

04. Mennyire szoktál utánanézni egy adott témának, amiben írsz?
Anélkül képtelen vagyok bármi komolyabbnak nekiállni. Bár nálam az utánanézés annyiból áll, hogy egy cikket elolvasok róla (vagy csak egy felet) és úgy formálom utána, ahogy jön. Sokszor rástresszelek a szerintem nehezebb témákra, ezért is születnek általában csak párszáz szavas egypercesek, slice of life műfajban.

05. Milyen történeteket olvasol szívesen (akár könyv, akár fanfic)?
A kaland, a krimi és a thriller visz nálam mindent, ha könyvekről van szó. Fanficeknél teljesen mindegy, csak igényes legyen és ehhez már egyfajta kedv is kell a sok csalódásnak hála.

06. Milyen páros volt a legelső történeted (ha volt párosa)?
Ha a szerep felett eltekintek, akkor az első történetem, amit írtam, talán krisyeol volt. SOHA TÖBBET.:D

07. Milyen témában írsz a legszívesebben?
Mármint… műfaj? Mert akkor angst és slice of life, ugyebár. De ha kifejezetten azt nézzük, hogy témailag miket szeretek, akkor egyértelműen az elvontabb és betegesebb dolgokat írom szívesen, leginkább az olyan dolgok érdekelnek és olyanokról írnék szívesen, amiken az ember elgondolkozhat, ám az ilyenek sorsa sem a publikálás általában.

08. Mennyire esik nehezedre egy tőled távol álló témában írni?
Képes vagyok hetekig rágni a témát, majd napokig emésztem magam, mekkora szerencsétlen vagyok, hogy sehogy sem akar összejönni, de amint nem erőltetem, és nem ezen kattogok, általában sikerül valami ötletszerűséget kicsikarnom magamból és papírra vetnem.

09. Mennyire tervezed meg előre a történetet? (gondolok itt arra, hogy csak úgy, ahogy jön magától, vagy előre eltervezed, hogy mikor, kivel, mi és hogyan fog történni és miért)
Úgy állok neki egy történetnek, hogy tudom az elejét, a közepét és a végét. Ebből általában csak az eleje stimmel, a többi már magától alakul menet közben, a végén teljesen mást megírva, mint azt eleinte gondoltam.

10. Mennyire igényled a kritikát/véleményt a történeteidre?
NAGYON. Komolyan. Kaptam már hideget-meleget, de az utóbbi időben valahogy a „jó volt, tetszik”-en kívül mással nem ajándékoznak meg az olvasók. Persze, én ennek is örülök, hiszen boldogsággal tölt el, hogy amit megírtam, azt szeretik néhányan, de ez nem segítség a fejlődésben.


Eleinte úgy gondoltam, az előzőekhez hasonlóan most sem jelölök meg blogokat/írókat erre a díjra, hiszen eddig mindig úgy volt, mire én megkaptam az adott jelölést, addigra az én választottjaim már előttem meg lettek vele ajándékozva.
Ám most meglepetten és csalódottan vettem tudomásul, hogy ez az egész díjazás már nem arra megy, hogy ki érdemli meg igazán, kinek igényesek TÉNYLEG  a történetei és fogalmazásmódja, hanem az alapján történik, hogy kit KELL megjelölni ahhoz, hogy ne menjen a barátság rovására. Így a tíz kérdésem:

01. Előfordult már, hogy filmnézés közben kaptál ihletet egy történet megírásához? Ha igen, melyik volt ez a film/voltak ezek a filmek?
02. Mennyire meghatározóak az életedben/írásodban a szépirodalom alkotói?
03. Ha van példaképed, ki az és miért? 
04. A környezetedben te manipulatív embernek számítasz? Vagy inkább te vagy az, akit könnyű az orránál fogva vezetni?
05. Mennyire fontos, hogy rendszerezett, előre megtervezett mindennapokban élj?
06. Melyik a kedvenc könyved? Miért pont az?
07. Számodra a lexikális tudás vagy a gyakorlati precizitás fontosabb?
08. Kaptál már negatív kritikát? Ha igen, mennyire tudtál azonosulni vele?
09. Gondolkodtál már azon, hogy saját karakterek megismertetésével állítasz fel egy egész történetet? Idolok, színészek, előadók beleszövése nélkül.
10. Mennyire tartod az életedben fontosnak az írást? Véleményed szerint akkor is szerepelni fog a gondolataid között, amikor már családot alapítasz?


És végül a jelöltjeim, akik mind kincsként vannak számon tartva nálam (s még valamiért fel sem merült senkiben, hogy megérdemelnék a díjat):

Aida - Olykor erősen rágni kell a füledet az írás miatt, de tudom, hogy nem írnál, ha nem élveznéd. Ez látszik a történeteiden is!
Aquatic – Nincs olyan világ, ahol te nem érdemelnél meg egy igazi díjat is az írás miatt!
Kiri – Bár alig, szinte semmit nem alkotsz mostanában, reménykedem, hogy egyszer visszatérsz!
Móni – Bár a blogodat zároltad, remélem, idővel még visszatérsz és sok szépséggel látsz el minket!
Zilu - Tudom, tudom. De én a többi történetedet is szívesen olvasnám ám! ÉS NEM ANGOLUL.

~ 菫

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése